PRIJAVA          

Covirias Akademija primerjava Inštitut za raziskave in razvoj kakovosti
MINULI DOGODKI IN ODMEVI
NAPOVEDNIK
01. 12. 2017, 00:00 e-usposabljanje Nutrivigilanca pri zdravniku
 

     

Na e-usposabljanje se prijavite tukaj.                                   

                   




23. 11. 2017, 08:00 COVIRIAS simpozij za lekarnarje zasebnike Atributi lekarništva Za zasebne lekarnarje smo organiziali dogodek


ATRIBUTI LEKARNIŠTVA,
ki je potekal 23. novembra 2017 v Ljubljani.

12. 10. 2017, 16:00 Lekarnarji, vabljeni na oktobrsko P3 PRO srečanje Misija: Izbor najkakovostnejših prehranskih dopolnil s probiotiki
V oktobru 2017 smo organizirali P3 PRO večer na temo


    MISIJA: Izbor najkakovostnejših prehranskih dopolnil s probiotiki            
 


 

20. 06. 2017, 09:00 COVIRIAS srečanje z dobavitelji prehranskih dopolnil Koliko je ura na trgu prehranskih dopolnil? V juniju smo organizirali COVIRIAS srečanje za dobavitelje prehranskih dopolnil:


        Koliko je ura na trgu prehranskih dopolnil?                         
 


20. 04. 2017, 16:00 Lekarnarji, vabljeni na pomladno P3 PRO srečanje P3 PRO VEČER Z DELAVNICO: KAKOVOST V LEKARNI IN PREHRANSKA DOPOLNILA Za nami je še eno pomladno druženje z lekarnarji.

P3 PRO večer smo tokrat naslovili


   KAKOVOST V LEKARNI IN PREHRANSKA DOPOLNILA        
       

12. 04. 2017, 09:00 Izšla knjiga o holističnem pristopu v lekarni Naročite knjigo Holistična lekarna! Pri založbi COVIRIAS je izšla nova knjiga avtorice Martine Puc:

"HOLISTIČNA LEKARNA: Deklaracija o temeljnih načelih holistične lekarne"


Knjigo lahko naročite z naročilnico tukaj.


holistična lekarna
21. 03. 2017, 23:00

 COVIRIAS ACADEMIA



 Delate v LEKARNI...                                                                                                         
                                                                                                  




 Zanimajo vas prehranska dopolnila, druga specifična živila in medicinski pripomočki za peroralno uporabo.
 
>> Naročite dostop do baze P3 Professional!
 

 Svojim obiskovalcem želite nuditi nasvete o prehranskih dopolnilih in drugih
 specifičnih živilih. 
 >> Pridobite P3 Professional licenco za dodatno svetovanje o prehranskih dopolnilih. 
 
 Za več informacij nas kontaktirajte na 01 23 22 097 ali info@covirias.si.

 


 Pridružiti se želite lekarnarjem, ki jim delo farmacevta ni le poklic.
 >> Pridružite se COVIRIAS klubu.

 
 Zanimajo vas seminarji
 s področja prehranskih dopolnil, kozmetike in drugih področij farmacevtike.                                            
 >> Spremljajte COVIRIAS in P3 PRO dogodke. 
 
 Za več informacij nas kontaktirajte na 01 23 22 097 ali info@covirias.si.

 


 
POSTANITE HOLISTIČNA LEKARNA S COVIRIAS METODOLOGIJO!

 Temeljno izhodišče COVIRIAS metodologije je, da je lekarnar zdravstveni delavec.

 COVIRIAS metodologija se izvaja v vsaki lekarni po njej prilagojenem načrtu, tako da v procesu
 učenja 
lekarnar svojo pozornost preusmeri od zdravil k človeku.

 Lekarne, ki želite delati po najnovejših pristopih v stroki, kontaktirajte nas na 01 23 22 097 ali na     
 info@covirias.si.
 

 

 


 Ste PROIZVAJALEC, DOBAVITELJ...                                                                                 
                                                                            

 


 Delujete na trgu prehranskih dopolnil.

 >> Naročite dostop do baze prehranskih dopolnil, drugih specifičnih živil in medicinskih pripomočkov za peroralno uporabo na slovenskem trgu, P3 Professional!
 
 Za več informacij nas kontaktirajte na 01 23 22 097 ali info@covirias.si.

 


 Zanimajo vas izobraževanja in mreženje s kolegi v farmacevtiki.
 
 >> Pridružite se COVIRIAS klubu.

 Zanimajo vas seminarji
 s področja prehranskih dopolnil, kozmetike in drugih področij farmacevtike.                                          
 >> Spremljajte COVIRIAS in P3 PRO dogodke.
 
 Za več informacij nas kontaktirajte na 01 23 22 097 ali info@covirias.si.

 

02. 02. 2017, 15:00 Vabljeni lekarnarji in dobavitelji prehranskih dopolnil! P3 PRO večer: TRANSPARENTNA SESTAVA PREHRANSKIH DOPOLNIL

V februarju 2017 smo organizirali P3 PRO večer z naslovom:



    TRANSPARENTNA SESTAVA PREHRANSKIH DOPOLNIL
   na Zdravniški zbornici Slovenije v Ljubljani, v četrtek, 2. februarja 2017 ob 15. uri                    

  

 

11. 10. 2016, 16:00 Lekarnarji, vabljeni na P3 PRO večer! Konoplja med tabletami in kapsulami na lekarniških policah

V oktobru smo organizirali P3 PRO večer z naslovom:


  KONOPLJA MED TABLETAMI IN KAPSULAMI NA LEKARNIŠKIH POLICAH           
 

  na Zdravniški zbornici Slovenije v Ljubljani, v torek, 11. oktobra 2016

20. 07. 2016, 00:00 COVIRIAS academia: e-usposabljanje za strokovne sodelavce Od sedaj naprej je na voljo tudi e-usposabljanje za strokovne sodelavce.
Prijave sprejemamo na email naslov akademija@covirias.si.
09. 06. 2016, 09:00 izzivi trženja Srečanje COVIRIAS Pravi izzivi trženja prehranskih dopolnil


V juniju smo organizirali srečanje COVIRIAS z naslovom:

              

   PRAVI IZZIVI TRŽENJA PREHRANSKIH DOPOLNIL                             

 

 

Dogodek je sponzorirala:

explora

31. 05. 2016, 15:00 nutrivigilanca Majski P3 PRO večer z delavnico P3 PRO večer z delavnico: Nutrivigilanca Na majskem P3 PRO večeru smo se posvetili nutrivigilanci:



   VLOGA LEKARNARJEV IN ZDRAVNIKOV V SISTEMU NUTRIVIGILANCE

  na Zdravniški zbornici Slovenije v Ljubljani, v torek, 31. maja 2016, ob 15. uri.  
           
03. 03. 2016, 16:30 P3 PRO večer z delavnico za lekarnarje P3 PRO večer: Izdelki z železom Za lekarnarje smo organizirali P3 PRO večer z delavnico na temo


     SVETOVANJE O IZBORU PREHRANSKIH DOPOLNIL NA KONKRETNEM      
     PRIMERU:
IZDELKI Z ŽELEZOM

     ki se je odvila v Zdravniški zbornici Slovenije, 3. marca 2016, ob 16.30. uri.

03. 03. 2016, 14:30 Srečanje strokovnjakov v zdravstvu tokrat na temo anemije pri otrocih COVIRIAS srečanje: Anemija v lekarni

COVIRIAS srečanje

 


   ANEMIJA V LEKARNI
   je potekalo v dvorani Zdravniške zbornice Slovenije v Ljubljani                              
   v četrtek, 3. marca 2016, ob 14.30. uri

                                                                          
23. 02. 2016, 14:00 Informativni dan: Strokovni sodelavec za prehranska dopolnila

match making
Informativni dan o projektu MATCH MAKING! se je odvil 23. februarja 2016, v Ljubljani.

01. 12. 2015, 16:00 Svetovanje prehranskih dopolnil v lekarni P3 PRO večer z delavnico za lekarnarje

V decembru smo gostili P3 PRO večer in delavnico z naslovom:

      
   SVETOVANJE O IZBORU PREHRANSKIH DOPOLNIL NA KONKRETNEM PRIMERU                

 

22. 10. 2015, 16:00 Lekarnarji, vabljeni na oktobrski P3 PRO večer! P3 PRO VEČER: IZDELKI IN MERITVE ZA OBLIKOVANJE TELESA V oktobru smo organizirali srečanje lekarnarjev in neodvisnih strokovnjakov, ki smo ga poimenovali


  IZDELKI IN MERITVE ZA OBLIKOVANJE TELESA.                      
                                        



Dogodek je potekal Austria Trend Hotelu Ljubljana, 22. oktobra 2015, ob 16. uri.        

 


Dogodek je sponzoriral:

enemon

11. 09. 2015, 13:00 Zastopniki in proizvajalci prehranskih dopolnil, vabljeni na P3 PRO dan! P3 PRO DAN ZA DOBAVITELJE IN PROIZVAJALCE: PREHRANSKO PROFILIRANJE


Septembrski P3 PRO DAN je tokrat potekal pod naslovom:

 

             

PREHRANSKO PROFILIRANJE – VPLIV NA TRŽENJE PREHRANSKIH DOPOLNIL              


10. 09. 2015, 16:00 Dragi lekarnarji, vabljeni na P3 PRO večer! P3 PRO VEČER ZA LEKARNARJE: PREHRANSKO PROFILIRANJE - POMEN ZA SVETOVANJE V LEKARNAH

Septembrski 3 PRO večer smo pripravili na temo:


PREHRANSKO PROFILIRANJE - POMEN ZA SVETOVANJE V LEKARNAH                                
in je potekal v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 10. septembra 2015, ob 16. uri.

 

Sponzorji dogodka so bili:



phytogarda  

vitadyn jr fer 

fer  

sanagol


09. 06. 2015, 16:00 Lekarnarji, vabljeni na junijski P3 PRO večer Gosti med prehranskimi dopolnili: Živila za posebne zdravstvene namene

Junijski P3 PRO večer smo naslovili:


   ŽIVILA ZA POSEBNE ZDRAVSTVENE NAMENE MED PREHRANSKIMI DOPOLNILI                
  Potekal je v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 9. junija 2015, ob 16. uri.

22. 04. 2015, 13:00 Vprašanja strokovnih sodelavcev za lekarne

Na COVIRIAS srečanju Strokovni sodelavci - most med lekarnami in proizvajalci so predstavniki industrije pogrešali širšo udeležbo lekarn, predvsem javnih zavodov. Zato objavljamo njihova vprašanja in komentarje, v upanju, da bo sodelovanje v prihodnje še uspešnejše. V kolikor želijo lekarne objavo odgovorov, jih pričakujemo na info@covirias.si

1. Dobrodošlo bi bilo, če bi vsaka lekarna določila dan v rednu, ko bi se lahko bolj posvetila poslovnim sestankom.

2. Pričakovali bi večjo fleksibilnost pri pogodbah in administraciji (vsa dobava preko Kemofarmacije, drugače nas proizvodi ne zanimajo).

3. Radi bi poštene dogovore z obeh strani – če farmacevt nekaj obljubi (promocijo, sodelovanje, udeležbo na simpoziju), naj se tega tudi drži.

4. Pogosto v lekarnah pogrešamo poslovni bonton in vljudno obnašanje.

5. Enakovreden odnos sprejema ženske ali/in moškega strokovnega sodelavca ne bi smel biti pod vprašajem.

6. Pogrešamo večji interes za novosti in zmožnost pogleda »velike slike« (v lekarnah vlada vsesplošna mlačnost).

7. Zanima nas, zakaj lekarne tako izjemno slabo komunicirajo preko maila?

8. Čudi nas, zakaj se lekarne na »obisk« predhodno ne pripravijo. Zaželena so vprašanja in izkušnje z izdelkom.

9. V praksi nas preseneča, zakaj lekarne ne dajejo več teže na svetovanje in celostni pristop obravnave bolnika.

10. Največja napaka pri komunikaciji farmacevta z bolnikom: »Ne sprašuj bolnika, kaj želi imeti, ko pride k tebi s težavo, ampak ga preko vprašanj pripelji do najboljše rešitve«.

11. Nespodbudno je, če že po telefonu ali na začetku pogovora omejijo čas na nemogočo nizko raven: »Ampak povejte mi, prosim, kar morate, največ v roku 10 minut, ker nimamo časa«.

12. Na predstavitvah strokovnih sodelavcev bi želeli prisotnih več predstavnikov lekarn, da bi se informacije lahko res predajale bolj širše in s tem bolj učinkovito.

13. Želeli bi več možnih ur oz. terminov, namenjenih sestankom/obiskom.

14. Omejujoče je, če vedno govorimo samo z vodjo lekarne, saj bi radi podali informacije tudi tistim farmacevtom, ki komunicirajo s strankami.

18. 04. 2015, 09:00 Dragi lekarnarji, dobavitelji in proizvajalci! COVIRIAS srečanje
Aprilsko COVIRIAS srečanje je tokrat potekalo na temo:

 

   STROKOVNI SODELAVCI - MOST MED LEKARNAMI IN PROIZVAJALCI,                
   v Plaza hotelu Ljubljana, 18. aprila 2015, ob 9. uri.

   

 

24. 03. 2015, 16:00 P3 PRO VEČER za lekarnarje MEDICINSKI PRIPOMOČKI V BAZI P3 PROFESSIONAL

Pomladni P3 PRO večer smo naslovili:

 

   

    MEDICINSKI PRIPOMOČKI V BAZI P3 PROFESSIONAL,
   potekal pa je v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 24. marca 2015, ob 16. uri.                       

 

10. 02. 2015, 17:00 Dragi lekarnarji, vabljeni na zimski P3 PRO večer! P3 PRO večer: Gosti med prehranskimi dopolnili - Primer cvetnih esenc

 

Na zimskem P3 PRO večeru z naslovom Gosti med prehranskimi dopolnili: primer cvetnih esenc, ki je potekal 10. februarja 2015, smo z lekarnarji govorili o cvetni terapiji oziroma svetovanju.

22. 01. 2015, 17:00 Srečanje COVIRIAS kluba v novem letu

 

22. januarja 2015 smo v Mariboru organizirali COVIRIAS srečanje na temo Poklicani za svoje delo,

na katerem smo govorili o vplivu poklicnih sider na uspešnost in učinkovitost na delovnem mestu, oblikovanju učinkovitih list nadomeščanj, pripravi na letne razgovore s sodobnimi orodji in o uporabi teh orodij pri upravljanju stroškov nabave.


Nekaj fotoutrinkov z dogodka:

covirias klub      poklicani za svoje delo
Srečanje COVIRIAS kluba je tokrat potekalo v Mariboru.                                 Kdo je zares poklican za svoje delo?

 

saška klemenčič   b2

Saška Klemenčič iz Profiles International Slovenija, je zbranim razkrila, kako poklicna sidra lahko vplivajo na uspešnost in učinkovitost na delovnem mestu, medtem ko sta Boštjan Jarc in Dani Škrobar iz podjetja B2 d.o.o. predstavila možnost uporabe sodobnih orodij pri upravljanju stroškov nabave.



neda toplek   helena škof oven
Neda Toplek je predstavila nov sistem vodenja liste nadomeščanj v Lekarni Toplek, Helena Škof Oven pa sodobna orodja za letne razgovore v Lekarni Nove Poljane.


11. 11. 2014, 16:00 P3 PRO večer za lekarne P3 PRO večer: Uporaba virov informacij o prehranskih dopolnilih v praksi, 2. del

Novembra smo gostili P3 PRO večer z naslovom:


   UPORABA VIROV INFORMACIJ O PREHRANSKIH DOPOLNILIH V PRAKSI, 2. del,        
  ki je potekal v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 11. novembra 2014, ob 16. uri.

       
15. 10. 2014, 16:00 P3 PRO večer za lekarnarje

Jesensko P3 PRO srečanje z lekarnarji je tokrat potekalo z naslovom:

 

 
 UPORABA VIROV INFORMACIJ O PREHRANSKIH DOPOLNILIH V PRAKSI,                    
 v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 15. oktobra 2014, ob 16.00.

30. 08. 2014, 00:00 Srečanje P3 PRO licencirancev na Ptuju

V soboto, 30. avgusta 2014, smo ponovno organizirali skupno izobraževanje P3 PRO licenciranih lekarn.

Udeleženci so obdelali učno gradivo MODULA 1: Prehranska dopolnila, in sicer Osnove področja prehranskih dopolnil.

Inštitut za raziskave in razvoj kakovosti pa je na srečanju omogočil tudi promocijsko testiranje udeležencev za pridobitev Certifikata o poznavanju področja prehranskih dopolnil, splošni del.

 

Sponzorji srečanja:

medicina danes             
 medicina in ljudje

 

Organizatorji srečanja:

p3                                                               irrk                           
                                                 INŠTITUT ZA RAZISKAVE IN RAZVOJ KAKOVOSTI
24. 04. 2014, 16:00 P3 PRO večer za lekarnarje: Varnost prehranskih dopolnil

Za lekarnarje smo pripravili P3 PRO večer z naslovom:

 


 VARNOST PREHRANSKIH DOPOLNIL,

 ki je potekal v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 24. aprila 2014, ob 16. uri.  

 

Naše srečanje je podprla:
Medicina danes je neodvisna strokovna edicija za zdravnike, zobozdravnike in farmacevte.

 medicina danes p3 professional

22. 04. 2014, 13:00 P3 PRO dan za dobavitelje: Varnost prehranskih dopolnil

Za dobavitelje prehranskih dopolnil smo v aprilu organizirali P3 PRO dan z naslovom:

 


 VARNOST PREHRANSKIH DOPOLNIL,

 ki je potekal v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 22. aprila 2014, ob 13. uri.                 
    

 

Naše srečanje je podprla:
Medicina & Ljudje, revija o medicini na zanimiv, razumljiv in zabaven način.

medicina in ljudje

medicina in ljudje

 

13. 02. 2014, 13:00 P3 PRO DAN za dobavitelje prehranskih dopolnil DOBAVITELJI: KLINIČNA TESTIRANJA PREHRANSKIH DOPOLNIL


klinične študije prehranskih dopolnil

V februarju 2014 smo organizirali P3 PRO dan z naslovom:

 

 

    KLINIČNA TESTIRANJA PREHRANSKIH DOPOLNIL,
   ki je potekal v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 13. februarja 2014, ob 13. uri.

 

 

11. 02. 2014, 16:00 P3 PRO VEČER za lekarnarje LEKARNE: VLOGA KLINIČNIH RAZISKAV PREHRANSKIH DOPOLNIL PRI DELU V LEKARNI

V februarju 2014 se je odvijal P3 PRO večer z naslovom:

 

 

  VLOGA KLINIČNIH RAZISKAV PREHRANSKIH DOPOLNIL PRI DELU V LEKARNI,
  ki je potekal v Austria Trend Hotelu Ljubljana, 11. februarja 2014, ob 16.00.

 

 

Sponzor srečanja so bili novinci na slovenskem trgu:

sanagol

10. 10. 2013, 16:00 VPLIV SPREMENJENE ZAKONODAJE O PREHRANSKIH DOPOLNILIH IN ŽIVILIH ZA POSEBNE PREHRANSKE NAMENE NA DELO V LEKARNI Z lekarnarji smo se srečali 10. oktobra 2013 v ljubljanskem hotelu Plaza.
08. 10. 2013, 13:00 ALI BO ZARADI SPREMENJENE ZAKONODAJE POTREBNO SPREMENITI NAČIN PRODAJE? Dogodek za dobavitelje je potekal 8.10.2013 v Ljubljani.
30. 09. 2013, 00:00 Praktično usposabljanje v realnem okolju POSTANITE P3 PROFESSIONAL LICENCIRANA LEKARNA

 
p3 licenciranje


p3 licenciranje


Kup vprašanj, na katere vam bomo pomagali odgovoriti in skupaj z vami priti do čim več pozitivnih odgovorov. 

Zato smo za vas pripravili program praktičnega usposabljanja v realnem okolju – za vašim pultom.

 

Vabimo vas, da pristopite k licenciranju!

 

Z uspešno zaključenim postopkom boste pridobili naziv:

p3 professional licenciran svetovalec

 

In ne samo to, licenca vam bo prinesla dodano vrednost v obliki:

 

- Dodatne usposobljenosti vaših strokovnjakov.

- Dodatne prepoznavnosti vaše lekarne.

- Bolj zadovoljne, bolj informirane obiskovalce vaše lekarne.

 

Kaj morate storiti za to?

Kontaktirajte nas na 01 23 22 097 ali na info@covirias.si

 

06. 06. 2013, 13:00 P3 PRO dan za dobavitelje prehranskih dopolnil HITRO IN EKONOMIČNO DO MNENJA KONČNIH KUPCEV Z ALTERNATIVNIMI SPLETNIMI PRISTOPI splet mnenje kupcev


V juniju 2013 smo organizirali P3 PRO dan za dobavitelje prehranskih dopolnil z naslovom 'Hitro in ekonomično do mnenja končnih kupcev z alternativnimi spletnimi pristopi'.

 

16. 04. 2013, 09:00 COVIRIAS simpozij PRESOJA PREHRANSKIH DOPOLNIL IN DRUGE SPECIFIČNE HRANE Z RAZLIČNIH ZORNIH KOTOV

covirias prehranska dopolnila 

 

V aprilu smo organizirali tradicionalni COVIRIAS simpozij na temo prehranskih dopolnil, tokrat z naslovom:

PRESOJA PREHRANSKIH DOPOLNIL IN DRUGE SPECIFIČNE HRANE Z RAZLIČNIH ZORNIH KOTOV,
ki je potekal v torek, 16. aprila 2013, v Plaza Hotelu v Ljubljani.

21. 03. 2013, 16:00 Lekarnarji, vabljeni na pomladno P3 PRO srečanje P3 PRO večer: DOJENJE IN MLEČNA PREHRANA DOJENČKA V PRVIH 6 MESECIH

prehrana dojenčka mlečne formule 

Da bi lekarnarji dopolnili svoj zemljevid znanja na področju prehrane najmlajših, smo zanje organizirali P3 PRO večer z osrednjo temo

 

DOJENJE IN MLEČNA PREHRANA DOJENČKA V PRVIH 6 MESECIH,
ki je potekal 21. marca 2013 v Plaza Hotelu v Ljubljani.

 

 
P3 PRO večer smo izvedli ob pomoči sponzorja

herba medica p3 professional

14. 02. 2013, 13:00 P3 PRO DAN za dobavitelje prehranskih dopolnil RASTLINSKI IZVLEČKI V PREHRANSKIH DOPOLNILIH

 rastlinski izvlečki

V februarju 2013 smo v Ljubljani ponovno organizirali P3 PRO dan za dobavitelje in proizvajalce prehranskih dopolnil, ki je tokrat potekal pod naslovom

RASTLINSKI IZVLEČKI V PREHRANSKIH DOPOLNILIH.

14. 12. 2012, 00:00 COVIRIAS delavnica VLOGA LEKARNE PRI TRŽENJU PREHRANSKIH DOPOLNIL covirias delavnica upravljanje tveganj

V vsaki lekarni, ki svojim strankam nudi prehranska dopolnila, nastopajo tveganja različnih stopenj v vseh procesih – od izbora dobaviteljev in izdelkov, razvrstitve na police, morebitnega oglaševanja, tako s strani dobaviteljev kot lekarne same, do svetovanja in ne nazadnje prodaje.

 

OBVLADUJETE TVEGANJA PRI TRŽENJU PREHRANSKIH DOPOLNIL?

 

 

30. 11. 2012, 00:00 Udeleženci simpozija in zavarovanje ključnih kadrov COVIRIAS simpozij: Rezultati mini raziskave

Na letošnjem COVIRIAS simpoziju z naslovom Uveljavitev nove zakonodaje za kozmetične izdelke smo izvedli kratko raziskavo glede na vlogo odgovorne osebe po novi zakonodaji, v kateri nas je zanimalo poznavanje udeležencev o zavarovanju ključnih kadrov, za odsotnost iz dela in upokojevanje.

 

V anketi je sodelovalo 16 udeležencev simpozija, v veliki večini žensk, od katerih jih je polovica starejših od 50 let. Več kot polovica sodelujočih izhaja iz Osrednjeslovenske regije, vsi anketiranci pa imajo VII. oziroma še višjo stopnjo izobrazbe.

 

Ugotovili smo, da večina udeležencev ne pozna možnosti zavarovanja za odsotnost ključnih kadrov.

Več kot polovica sodelujočih slabo pozna možnost zavarovanja izpada dohodkov, ki bi nastali v primeru daljše ali trajne odsotnosti oz. izgube ključnih kadrov, slaba tretjina pa tega področja sploh ne pozna.

 

zavarovanje ključnih kadrov

Slika 1: Poznavanje možnosti zavarovanja izpada dohodkov

 

Zanimive rezultate je pokazalo tudi vprašanje o višini pokojnine, ki jo pričakujejo sodelujoči.

Več kot dve tretjini sodelujočih bi za doseganje življenskega standarda, ki ga živi sedaj, v času pokoja potrebovalo pokojnino v višini 80-90 odstotkov trenutne plače, kar pomeni, da bodo za prejemanje takega zneska morali poskrbeti tudi za dodatno pokojninsko zavarovanje.

 

pokojnina glede na plačo 

Slika 2: Želena pokojnina glede na trenutno plačo

 

Vas zanimajo podrobnejši rezultati raziskave?
Najdete jih tukaj.

08. 11. 2012, 09:00 Na COVIRIAS simpoziju tokrat o kozmetiki COVIRIAS simpozij: UVELJAVITEV NOVE ZAKONODAJE ZA KOZMETIČNE IZDELKE COVIRIAS SIMPOZIJ

KOZMETIČNI IZDELKI so lahko ključni tako za vaš izgled kot za vaše poslovanje.

Da jih je potrebno notificirati na Uradu za kemikalije in da so posebne zahteve za označevanje, že veste. A spremembe so naša edina stalnica, kar se kaže tudi v zakonodaji. Od sprememb na nivoju EU sta minili že dve leti, novosti pa se sedaj začenjajo uveljavljati v praksi.

 

8. novembra 2012 je v Hotelu Plaza Ljubljana potekal simpozij z naslovom:

 

UVELJAVITEV NOVE ZAKONODAJE ZA KOZMETIČNE IZDELKE


covirias kozmetika

Utrinek z dogodka...


Viviana Golja z IVZ je na simpoziju podrobneje predstavila preskušanje kozmetičnih izdelkov.
Njen prispevek objavljamo tukaj.


Gregor Jelerčič iz Prve osebne zavarovalnice je predstavil vlogo odgovorne osebe do ključnih kadrov.
Njegov prispevek obljavljamo tu.




Zahvaljujemo se sponzorju, ki je omogočil COVIRIAS simpozij:
proficio

18. 10. 2012, 13:00 P3 PRO dan za dobavitelje prehranskih dopolnil P3 PRO DAN: PREHRANSKA DOPOLNILA IN CERTIFIKATI

certifikat

 

V četrtek, 18. oktobra 2012, ob 13. uri, je v prostorih Plaza Hotela Ljubljana (BTC, Bratislavska cesta 8) potekal P3 PRO dan za dobavitelje prehranskih dopolnil na temo Prehranska dopolnila in certifikati.

Dogodek je bil namenjen dobaviteljem prehranskih dopolnil na slovenskem trgu.

 


Zahvaljujemo se sponzorju, ki je omogočil P3 PRO DAN:
PROFICIO

16. 10. 2012, 00:00 Nova sezona P3 PRO večerov za lekarne in specializirane trgovine P3 PRO VEČER: RAZLIČNI CERTIFIKATI PREHRANSKIH DOPOLNIL

Različnim certifikatom prehranskih dopolnil smo posvetili drugi P3 PRO večer,

ki je potekal v torek, 16. oktobra 2012, v prostorih Plaza Hotela Ljubljana (BTC, Bratislavska cesta 8), ob 17. uri. 

certifikati

Dogodek je bil namenjen zaposlenim v lekarnah in specializiranih trgovinah.

Zahvaljujemo se sponzorjema, ki sta omogočila P3 PRO večer::

 

Medex d.o.o.

PROFICIO

25. 09. 2012, 00:00 Najnovejši kategoriziran seznam brezglutenskih prehranskih dopolnil P3 PRO ORODJE št. 002: IZDELKI BREZ GLUTENA
brez glutena


Se vam zdi svetovanje ljudem s specifičnimi potrebami, kot so na primer alergiki, zapleteno?

Kako lahko pomagate preobčutljivim na gluten, ki bi želeli prehransko dopolnilo iz določene kategorije, npr. probiotik ali izdelek z nenasičenimi maščobnimi kislinami?

Berete drobni tisk na deklaracijah?


 

Odslej to ni več potrebno!

 

Za vse, ki vam iskanje posamezne informacije vzame preveč časa, smo pripravili posebno P3 PRO orodje, v katerem smo za vas zbrali vse izdelke brez glutena.

 

 

 

   Zakaj bi se trudili s prebiranjem napisov na škatlicah, če izdelke brez glutena lahko
   preprosteje poiščete
 v knjižici, ki jo imate lahko ves čas ob sebi, na pultu? 

 

   Čas za iskanje izdelka raje namenite pogovoru s stranko.

 

 

 

P3 PRO ORODJE št. 002/2012 vam omogoča pregled brezglutenskih izdelkov na slovenskem trgu. Na kategoriziran seznam smo uvrstili izdelke, za katere so proizvajalci oziroma dobavitelji izdelkov navedli informacijo, da izdelek ne vsebuje glutena.  

 

Z njegovo pomočjo lahko med svetovanjem več časa posvetite vašim obiskovalcem in jim ob tem ponudite še kak dodaten nasvet. Mogoče se bodo zaradi tega še raje vračali k vam.

 

Orodje je podano v obliki abecednega seznama izdelkov, ob vsakemu izdelku pa je navedeno še ime proizvajalca oziroma blagovne znamke ter naziv slovenskega dobavitelja.

 

Izdelki so razvrščeni v P3 kategorije (npr. maščobne kisline, alge, suhe rastline, vitamine ipd.), kar vam omogoča še enostavnejše iskanje.

 

BREZ GLUTENA, BREZ PROBLEMA!

 

Novo orodje je prikladno tudi zaradi:

 

  • barvnih preglednic za večjo jasnost
  • preglednih vrstic za lažje branje
  • širših razmakov, ki omogočajo morebitne zapiske

 

 

NAROČILO

Naročilnico za Orodje št. 002/2012 najdete tukaj.

Izpolnjeno naročilnico nam lahko pošljete na email naslov info@covirias.si ali po faxu na št. 01 2322 098.

25. 09. 2012, 00:00 Seznam zdravstvenih trditev, ki veljajo za prehranska dopolnila P3 PRO ORODJE: ZDRAVSTVENE TRDITVE

p3 orodja

 

Lekarnarji se pri posvetovanju s svojimi strankami pogosto srečujete z vprašanji, kako posamezen izdelek vpliva na telo, ali bo učinkoval in podobno.

 

Kako pogosto se zalotite, da sledite uporabi pojmov, kot so »zdravi, lajša simptome, preprečuje bolezenske težave« in podobno v povezavi s prehranskimi dopolnili?

 

Kot pravi Zakon o zdravilih, je vsaka snov ali kombinacija snovi, ki so predstavljene z lastnostmi za zdravljenje ali preprečevanje bolezni, zdravilo.

 

Kaj potemtakem o prehranskih dopolnilih lahko trdimo?

Dovoljeno je navajati odobrene zdravstvene trditve s strani EFSA, Evropske agencije za varnost hrane.

 

 

 

    Kaj ne bi bilo priročno, če bi odobrene zdravstvene trditve imeli na pultu pri sebi, ko bi
    govorili o prehranskih dopolnilih in bi jih z lahkoto poiskali za posamezne sestavine? 

 

   Ravno tako orodje smo pripravili za vas!

 

 

 

P3 PRO ORODJE št. 001/2012 služi kot pomoč pri svetovanju strankam o delovanju prehranskih dopolnil na znanstveno potrjeni osnovi.

 

Z njegovo pomočjo lahko med svetovanjem uporabljate prave trditve, ki bodo uporabniku dajala realna pričakovanja o učinkih jemanja prehranskih dopolnil.

 

Orodje je podano v obliki abecednega seznama sestavin prehranskih dopolnil z odobrenimi zdravstvenimi trditvami.

 

Razporejen je glede na P3 kategorije (npr. maščobne kisline, alge, suhe rastline, vitamine ipd.), kar vam omogoča še enostavnejše iskanje trditev oz. sestavin.

 

ZA STROKOVNI NASVET UPORABLJAJTE POTRJENE ZDRAVSTVENE TRDITVE!

 

Sezname smo pripravili v barvnih preglednicah v skladu z znaki P3 PRO kategorij, kar omogoča večjo preglednost in jasnost. Tako ne boste v dvomih, v kateri kategoriji izdelkov ste.

 

Vsaka vrstica je označena, saj tako z lahkoto preučujete sezname tudi daljši čas. Velikost črk in oblika tiska omogočata označevanje z markerji, obenem pa je dovolj prostora za vaše zaznamke.

 

 

NAROČILO - posebna ugodnost do konca avgusta!

 

Naročilnico za Orodje št. 001/2012 najdete tukaj.

Izpolnjeno naročilnico nam lahko pošljete na email naslov info@covirias.si ali po faxu na št. 01 2322 098.

21. 06. 2012, 13:00 P3 PRO dan za dobavitelje prehranskih dopolnil POSEBNOSTI PRI TRŽENJU PREHRANSKIH DOPOLNIL

dobavitelji

 

 

12. 06. 2012, 17:00 P3 PRO večer TEHNOLOŠKE OBLIKE PREHRANSKIH DOPOLNIL

Redno srečanje strokovnjakov v zdravstvu o prehranskih dopolnilih je

potekalo 12. junija 2012 v prostorih Plaza Hotela Ljubljana (BTC, Bratislavska cesta 8) od 17h do 20h.



oblike prehranskih dopolnil



Dogodek je namenjen zaposlenim v lekarnah in specializiranih trgovinah.


Tokratno srečanje je omogočil ekskluzivni sponzor Biogaia.

 Biogaia

 

12. 04. 2012, 00:00 prehranska dopolnila in zdravje Avtor: Ad COVIRIAS simpozij PREHRANSKA DOPOLNILA IN ZDRAVJE

Prehranska dopolnila so živila, ki lahko vplivajo na vaše zdravje.

Letošnji COVIRIAS simpozij je posvečen pomembnim, a pogosto zanemarjenim lastnostim prehranskih dopolnil, ki lahko bistveno spremenijo naše odločitve. Komu jih lahko priporočimo?

PREHRANSKA DOPOLNILA IN ZDRAVJE

je potekal 12. aprila 2012 v Ljubljani v Hotelu Slon.

PROGRAM

Celodnevni program so obogatili številni strokovnjaki na posameznih področjih, ki bodo osvetlili različne teme od regulatornih, npr. kako pravilno do zdravstvenih trditev na prehranskih dopolnilih in najnovejši predpisi na tem področju, do strokovnih, kot so vloga aditivov, oblik izdelkov, pomembnih okoliščin nekaterih starostnih obdobij. Tudi tokrat bomo dali posebno mesto uporabnikom teh izdelkov in predstavili izsledke najnovejše raziskave o uporabi prehranskih dopolnil.

01. 03. 2012, 00:00 vitamini in minerali Avtor: Ad POTROŠNIK POTREBUJE STROKOVNO POMOČ KAKŠNA PREHRANSKA DOPOLNILA IMAMO NA SLOVENSKEM TRGU?

Na področju prehranskih dopolnil se skušamo različni akterji na različne načine prizadevati za dobrobit potrošnikov. Na Zvezi potrošnikov Slovenije so tako testirali 12 vzorcev prehranskih dopolnil, in sicer 10 izdelkov namenjenih odraslim in 2 otrokom, ki vsebujejo vitamine in minerale hkrati. Preverili so naslednje: ceno, označbe in v akreditiranem laboratoriju določili vsebnost vitaminov (C, E, B12, folat/folno kislino) in mineralov (cink, kalcij, železo, magnezij in selen). Če se osredotočimo na nepravilnosti na deklaracijah, ki so jih ugotovili med testiranjem, v oči najbolj bodeta dva primera. In sicer prehransko dopolnilo z deklaracijo zgolj v tujem jeziku in prehransko dopolnilo za otroke, kjer dobavitelj nagovarja otroka k redni uporabi. Več o raziskavi in izsledkih lahko preberete v februarski številki glasila VIP, ki ga izdaja ZPS.

Rezultati zgoraj omenjene raziskave so bili predstavljeni na novinarski konferenci, ki sta ji prisostvovali tudi predstavnici Ministrstva za zdravje, sicer naročnika te akcije, dr. Marjeta Recek in Mojca Triler.

Omenili sta javnomnenjsko raziskavo, ki jo je leta 2010 izvedlo Ministrstvo za zdravje in rezultati katere so pokazali, da ljudje poleg medu in čebeljih pridelkov najpogosteje uživajo prehranska dopolnila z vitamini in minerali. Takšni izsledki so bili med drugim tudi razlog za izbor izdelkov, ki vsebujejo vitamine in minerale, za vključitev v raziskavo.

Po podatkih iz baze P3 Professional je med izdelki na slovenskem trgu z različnimi vitamini mogoče našteti kar 437 prehranskih dopolnil, 381 z minerali, v kategoriji izdelkov z različnimi čebeljimi pridelki pa je »le« 76 izdelkov.

Glede na podane podatke o izsledkih nadzora, ki ga opravlja ZIRS, in jih je na tiskovni konferenci podala dr. Reckova, je bilo lansko leto kar 73 % deklaracij na prehranskih dopolnilih neustreznih. Uporabnik P3 Professional lahko hitro opazi, da dobavitelji pogosto ne navajajo predpisanih opozoril (npr. Priporočene dnevne količine oz. odmerka se ne sme prekoračiti. Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano. Shranjevati nedosegljivo otrokom.).  Pomanjkljivo je tudi označevanje izdelkov z navedbo, da gre za prehransko dopolnilo. Prav tako je moteče navajanje neutemejenih zdravstvenih trditev.

Ne glede na našteto pa menimo, da je za potrošnika najbolj kritičen nakup nenotificiranih prehranskih dopolnil, saj se nad njimi praktično ne vrši sistematičnega nadzora.

20. 02. 2012, 00:00 prehranska dopolnila Avtor: Ad OBVEZNOSTI PO SLOVENSKI ZAKONODAJI ALI BI SE RADI ZAČELI UKVARJATI S TRŽENJEM PREHRANSKIH DOPOLNIL?

Najpogostejša vprašanja udeležencev na Open Forumu letošnjem COVIRIAS simpoziju o prehranskih dopolnilih so se nanašala na obveznosti dobaviteljev po slovenski zakonodaji in zadevne postopke.

Obljubili smo objavo nekaj preglednih navodil, ki sledijo v nadaljevanju.

KAJ JE POTREBNO STORITI PRED TRŽENJEM NOVIH PREHRANSKIH DOPOLNIL V SLOVENIJI?

Najprej morate urediti status pravne osebe, ki se bo ukvarjala z dejavnostjo trženja prehranskih dopolnil. In sicer:

1. Pravna oseba mora imeti registrirano ustrezno dejavnost v poslovnem registru in sicer v skladu s Standardno klasifikacijo dejavnosti. Glede na to, ali boste prehranska dopolnila uvažali, distribuirali, prodajali po pošti in podobno iz nacionalnega standarda izberete ustrezno klasificirano dejavnost. Šifrant lahko najdete tu: http://www.ajpes.si/Registri/Drugo/SKD?md_id_menu=10

Za izbrane dejavnosti potem registrirate novo družbo ali doregistrirate že obstoječo. Če gre za enoosebno družbo lahko to opravite na katerikoli VEM točki, sicer pa se oglasite pri notarju.

2. Prehranska dopolnila so živila in zato predstavljajo za potrošnika tudi določeno potencialno tveganje. Zato morajo vsi členi v verigi od proizvodnje do potrošnika poslovati v skladu s HACCP standardom. Ta standard zagotavlja pristop k proizvodnji varnih in zdravstveno ustreznih živil, torej tudi prehranskih dopolnil. Izpolniti je potrebno sedem pogojev:

  • določitev (identifikacija) možnega tveganja (biološkega, kemijskega, fizikalnega) pri vsaki sestavini ali stopnji procesa, ki lahko prizadene varnost končnega izdelka;
  • določitev točk (postopkov ali operativnih stopenj) v procesu, ki so kritične za nadzor identificiranega tveganja v kritičnih kontrolnih točkah;
  • določitev kriterijev, norm in toleranc, ki zagotavljajo nadzor nad kritičnimi kontrolnimi točkami;
  • postavitev in delovanje nadzornega sistema za nadzor kritičnih kontrolnih točk;
  • določitev in izvedba preventivnih mer in ukrepov, ki so potrebni za korekcijo, kadar nadzorni sistem pokaže, da kritična kontrolna točka ni pod nadzorom;
  • verifikacija, ki potrdi učinkovitost sistema HACCP;
  • postavitev dokumentacijskega sistema, ki vsebuje vse podatke od 1 do 6 in njihovi uporabi.

Lahko se udeležite usposabljanj o tem standardu in si tak sistem postavite sami ali pa najemete storitve zunanjega izvajalca, ki že ima vzpostavljen tak sistem, ali pa najemete svetovalca, ki vam pomaga vzpostaviti laten sistem.

3. Na Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije je potrebno prijaviti, da bo vaša družba začela s tovrstno dejavnostjo. Več o postopku poiščite na strani inšpektorata http://www.zi.gov.si/

Po prijava vas bo v določenem trenutku obiskal inšpektor in preveril, ali poslujete v skladu z zakonodajo.

4. Vsak izdelek iz kategorije prehranskih dopolnil morate notificirati na Ministrstvu za zdravje. Več o tem lahko preberete tu.

http:/www.mz.gov.si/si/delovna_podrocja/javno_zdravje/sektor_za_varnost_in_zdravstveno_ustreznost_hrane/postopek_prve_prijave_notifikacije_prehranskih_dopolnil/

Od 01.12.2012 sklepa Ministrstva več ne boste prejeli, zato tudi ni potrebno plačatio takse. Obveznost prve prijave pa ostane.

Več tu http://www.mz.gov.si/si/medijsko_sredisce/novica/article/670/6405/aaf86f27e9/

5. O dajanju živil, torej tudi prehranskih dopolnil, z zdravstvenimi trditvami v promet morate obvestiti Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in mu poslati vzorec označbe za živilo.

 Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano o prejemu obvestila iz prejšnjega odstavka obvesti Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo in hrano, o obvestilu, ki se nanaša na živila živalskega izvora, Veterinarsko upravo Republike Slovenije, o obvestilu, ki se nanaša na prehranska dopolnila, živila za posebne prehranske ali zdravstvene namene in na živila ali hrano v gostinski dejavnosti, institucionalnih obratih prehrane in obratih za prehrano na delu, pa Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije.

Več o tem lahko preberete tu:

http://www.mkgp.gov.si/si/delovna_podrocja/varna_hrana/prehranske_in_zdravstvene_trditve/

 

01. 02. 2012, 00:00 Zvezdana Lubej Avtor: ad KDO JE PRAVA OSEBA ZA TA ZAHTEVEN POKLIC? 2. DEL DOBER LEKARNAR

Ali si predstavljate, da bi morala zelo družabna oseba delati na delovnem mestu, ki je popolnoma izolirano, npr. v laboratoriju?

Kaj menite, kako bi takšno delovno mesto vplivalo na to osebo?

STRES NA DELOVNEM MESTU

Predstavljajte si nasproten ekstrem. Oseba, ki nima potrebe in želje po tem, da bi bila v interakciji z drugimi, dela na področju stikov z javnostmi, kjer je potrebno vsak dan komunicirati, navezovati nove stike in podobno. Oseba ima vse mentalne sposobnosti in izobrazbo, da bi lahko delo opravljala, vendar bo zaradi osebnostnih lastnosti na takem delovnem mestu nesrečna, nezadovoljna, neučinkovita in velika verjetnost je, da bo pod stalnim stresom.

Za dobrega lekarnarja je izjemno pomembno, da se zna pravilno odločati ter predvsem svetovati.  Pri svetovanju se običajno opira predvsem na podatke in informacije, ki jih zbere ali s katerimi že razpolaga.  Odločitev ne prepušča intuiciji.

NEODLOČNOST

Obenem pa je težko delati z ljudmi brez določene mere prilagodljivosti ob sočasnem suverenem nastopu. Teba je znati prisluhniti,  potem pa tudi prepričati.

Pa poglejmo v katerih osebnostnih lastnosti najdemo kompetence kot so: sposobnost odločanja, prilagodljivost in komunikativnost.

 

ASERTIVNOST

Ljudje z visoko asertivnostjo  jasno in glasno povedo kaj mislijo. Nimajo težav z izražanjem svojega mnenja, četudi bi bilo glede na situacijo bolj diplomatsko, da kakšno mnenje zadržijo zase. Vedno zagovarjajo svoje mnenje in prepričanje in vsakič želijo imeti zadnjo besedo v diskusiji.

Dobra lastnost visoke asertivnosti je, da takšni ljudje že po naravi težijo k vodenju, prevzemajo vodstven položaj in odgovornost. Ni v njihovi naravi, da bi sledili.

Ljudje na nasprotnem koncu,njihovo popolno nasprotje,imajo nizko stopnjo potrebe po nadzoru in veliko raje vidijo, če vodstvo prevzame nekdo drug. So diplomatski in ne povedo vedno, kaj si mislijo.

Nekoliko nad povprečjem ali celo visoka asertivnost je zaželena pri poklicih, kjer imamo veliko opravka z ljudmi, s strankami. Sem sodi tudi lekarnar, saj mu asertivnost zagotavlja, da zna stranko prepričati, da upošteva njegov nasvet.

 DOBER LEKARNAR ZNA PREPRIČATI

PRILAGODLJIVOST

 Ste že bili kdaj v situaciji, ko ste sprejeli nepriljubljeno odločitev? Iz odgovora na to vprašanje lahko prepoznate, ali ste visoko ali nizko prilagodljivi.

 Visoka prilagodljivost pomeni, da se oseba prilagodi mnenju skupine, ker so ji v prvi vrsti pomembni odnosi med člani skupine. To so pravi timski ljudje, ki najprej pomislijo na potrebe tima in šele nato na svoje. Visoka prilagodljivost pomeni, da smo pripravljeni pri svojem delu vključevati druge in upoštevati mnenja drugih in da bomo tudi v stresnih situacijah promovirali harmonijo. Taka oseba zna prisluhniti svojim strankam in/ali sodelavcem.

 Osebe z nizko prilagodljivostjo bodo vztrajale pri svoji odločitvi, kljub ogromnemu pritisku s strani svojih kolegov. Ne bodo se vznemirjali, če so ostali drugačnega mnenja in bodo zelo težko prisluhnili mnenju drugih.

 Delovno mesto lekarnarja zahteva relativno prilagodljivo osebo. Dovolj, da zna prisluhniti, vendar le do te mere, da še ohrani profesionalnost.

 

OBJEKTIVNO PRESOJANJE

 Za osebo z visoko sposobnostjo objektivnega razmišljanja je značilno neemocionalno, čisto racionalno razmišljanje. Vsaka odločitev temelji na golih, merljivih  dejstvih. Ne sledi slutnjam. Odloča se na podlagi dejstev in če so dejstva »pravilna« je tudi odločitev.

 Ti ljubitelji golih dejstev so popolno nasprotje oseb, ki venomer sledijo slutnjam in se odločajo na podlagi svojega »dobrega občutka«. Globoko se zavedajo svojih čustev in vedo, kako določene situacije vplivajo na njihovo razpoloženje in čustva. Velikokrat se pri odločanju ozirajo na občutke drugih.

LEKARNAR, FARMACEVT

 Osebe z visoko sposobnostjo objektivnega presojanja se velikokrat zdijo osebam z nizko sposobnostjo objektivnega presojanja  hladne. Le te se zavedajo svojih čustev, intuicij in slutenj, zato se  kolegom na nasprotni strani lestvice zdi njihovo razmišljanje nejasno in netočno.

 Si predstavljate lekarnarja, ki bi se odločal predvsem na podlagi čustev oziroma intuicije?

Ker dela lekarnar z ljudmi je pomembno, da zna tudi učinkovito komunicirati. Poleg izraženih verbalnih sposobnosti so dobri komunikatorji osebe, ki imajo izraženo povprečno do visoko asertivnost in visoko objektivno presojanje, ter visok rezultat na lestvici družabnosti.

 Pišite nam po elektronski pošti na naslov martina.puc@res-pons.com ali nas pokličite na telefon 01 23 22 097 in dogovorili se bomo za zaupno testiranje. Poleg pisnega poročila, ki vam ga bomo izročili kot rezultat, vam po želji certficiran Profiles svetovalec lahko interpretira rezultate.

01. 01. 2012, 00:00 Marjana Peterman, univ.dipl.inž.živ.tehn. Merila za kakovost Avtor: Ad PREVERJANJE IZDELKOV O CERTIFICIRANJU, CERTIFIKATIH

Marjana Peterman, univ.dipl.inž.živ.tehn.

Strokovna sodelavka Zveze potrošnikov Slovenije

 

O CERTIFICIRANJU IN CERTIFIKATIH

 

Certificiranje je lahko zelo splošen termin za nek postopek preverjanja, recimo znanja, sposobnosti, upravljanja z viri ali pa skladnosti nekega izdelka. Tako povedano, je certifikat lahko vsako potrdilo, spričevalo, diploma ipd., zato moramo pri opredelitvi certifikata tudi navesti ali navajati vsebino certificiranja ali preverjanja.

V tržnem gospodarstvu in tehnično razvitih družbenih okoljih in seveda državah so se v zadnjih petdesetih letih razvile različne stopnje certificiranja oziroma verificiranja tako procesov delovanja v neki organizaciji kot tudi certificiranje oziroma verificiranje ali potrjevanje izdelkov in storitev s strani tretjih oseb ali certifikacijskih organov.

 

Ceritificiranje, certifikat

V Sloveniji sta že dolgo prisotna certifikacijska organa: SIQ in Bureau veritas, ki imata na nekaterih področjih preverjanja in certificiranja tudi akreditacijo Slovenske akreditacije za certificiranje določenih izdelkov in storitev. Na področju certificiranja ekoloških živil in integrirane kmetijske prakse, pa sta tu še s strani države (MKGP) imenovana organa: IKC in Kon-cert. Za certificiranje ekoloških živil mora imeti certifikacijski organ akreditacijo Slovenske akreditacije.

Slovenska akreditacija (SA) je javni zavod, ki na način in pod pogoji, ki veljajo za javno službo, v Republiki Sloveniji opravlja naloge nacionalne akreditacijske službe skladno z Zakonom o akreditaciji (UL RS, št. 59/99) in Sklepom o ustanovitvi javnega zavoda Slovenska akreditacija (UL RS, št. 36/00, 23/01). SA je ustanovila Republika Slovenija s sklepom Vlade RS.  

Certifikat dokazuje, zagotavlja, da ima organizacija, podjetje (trgovec, proizvajalec, distributer, uvoznik ipd.), zavod, nevladna organizacija, državna uprava vzpostavljen sistem upravljanja in ali vodenja ter nadziranja virov (finančnih, materialnih ali človeških) in ali izdelkov, kakor tudi odnosov do družbe in  okolja.

Za certificiranje in s tem izdajo certifikatov skladnosti z referenčnimi standardi in drugimi normami, tudi normativnimi (zakonodajnimi) na splošno velja, da so tudi motiv za nadaljnji razvoj sredstev in postopkov delovanja. Verifikacija ali potrjevanje upravljanja in kakovosti in varnosti izdelkov je vedno prostovoljna, v nekaterih primerih pa je normativno predpisana.

Standardi in normativni akti so največkrat osnove postopkov preverjanja skladnosti z referenčnimi dokumenti upravljanja in proizvajanja. Poznamo tako evropske standarde (EN) kot tudi mednarodne (ISO), v Sloveniji pa z oznako SIST privzemamo standarde v sistem slovenske standardizacije. Standardizacija zajema mnoga področja tehnologije in blagovne menjave - od strojništva, težkih kovin, tekstila, pakiranja, varovanja okolja, transporta blaga, proizvodnje in distribucije hrane, energije, bančništva in finančnih storitev pa vse do elektrotehnike, informacijske tehnologije in telekomunikacij itd.

Primeri oznak potrditve skladnosti oziroma certificiranja, ki se lahko pojavijo na izdelku

Oznaka CE, Conformité Européene ("evropska skladnost"), ki jo najdemo na tehničnem ( recimo grelec vode) proizvodu, je izjava proizvajalca, da ta proizvod izpolnjuje bistvene zahteve za varnost, zdravje in varovanje okolja, ki jih določa evropska regulativa oz. večina tako-imenovanih direktiv za tehnične proizvode. Omogoča prost pretok blaga znotraj enotnega trga EU in je lahko osnova za državni nadzor, tudi uvoza iz tretjih držav. Znak CE na izdelek napiše proizvajalec prostovoljno, saj z njim le pove, da deluje tako kot to zahteva zakonodaja. Znak CE pa proizvajalec lahko tudi certificira s strani certifikacijskega organa.

Označevanje za ekološka živila v prodaji:

Vsako ekološko živilo mora biti opremljeno s šifro organa, ki izdaja certifikate. V skladu s predpisi mora biti tudi trgovina, ki prodaja ekološka živila, vključena v kontrolo ekološke pridelave in predelave in certifikat mora biti vidno izpostavljen na prodajnem mestu, tudi na tržnici oziroma v bližini prodajnega mesta  z ne-predpakiranimi živili. Certifikat za ekološko živilo potrjuje skladnost pridelave, predelave, pakiranja, skladiščenja in transporta ter prodaje ekoloških pridelkov, živil in krmil z veljavnimi predpisi za ekološko kmetijstvo. V Sloveniji izda certifikat ena od organizacij, ki jih je pooblastilo Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, akreditirala pa jih je Slovenska akreditacija.

Organ za izdajanje certifikatov

Spletno mesto

Znak

BUREAU VERITAS

www.bureauveritas.si

    

KON-CERT

Inštitut za kontrolo in certifikacijo v kmetijstvu in gozdarstvu

www.kon-cert.si

 različni certifikati

IKC

Inštitut za kontrolo in certifikacijo UM

www.ikc-um.si

 različni certifikati

Na živilih, ki prihajajo iz držav članic EU, mora biti naveden organ, ki je izdal certifikat, znak EU za ekološko živilo pa je na izdelku tudi obvezen znak . Na prevedeni informaciji je obvezno zapisati naziv tujega organa, ki je izdal certifikat. Pri uvozu živil iz držav, ki niso članice EU, je potrebna navedba organa, ki izdaja certifikate, iz države, članice EU, ki je izvedla kontrolo pri uvozu iz neevropskih držav.

 

ZAKLJUČEK

Zelo pomembno je vedeti, da izdelki večinoma ne smejo nositi znakov potrjevanja oziroma certificiranja upravljanja in nadziranja delovanja podjetij in ustanov, ker je tak certifikat namenjen le komunikaciji med podjetji in dokument, ki državnemu nadzoru dokazuje skladnost z zakonodajo.

Na koncu lahko rečemo, da preverjanje ali certifikacija s strani priznanih certifikacijskih organov omogoča prost pretok blaga, kupcu in tudi potrošniku pa je zagotovilo za kakovosten in varen izdelek ob predvideni uporabi, državnim organom, tudi carinikom v mednarodnem prometu pa olajša delo, ker se je v procesu postopka certificiranja podjetja prostovoljno odločilo za certifikat tretjega kontrolnega in s tem neodvisnega organa.

Viri:

http://www.sist.si/

http://www.siq.si/varnost_in_elektromagnetika/storitve/siq_preverjeno/index.html

http://www.iqnet-certification.com/index.php?page=dbregorg

http://www.bureauveritas.si/wps/wcm/connect/bv_si/Local/Home/About-Us/Our-Business/Our-Business-Certification/

http://www.sa.gov.si

 

03. 10. 2011, 00:00 administrator P3 Profesional ORODJE ZA STROKOVNJAKE KONČNO! BAZA PODATKOV O PREHRANSKIH DOPOLNILIH

P3

 

Na slovenskem trgu je preko 3000 notificiranih izdelkov in za boljši pregled lahko od letošnjega oktobra uporabite bazo podatkov o prehranskih dopolnilih P3 Profesional.

Med vpisanimi lastnostmi posameznega prehranskega dopolnila boste našli glavne sestavine, obliko, količino glavne sestavine na enoto farmacevtske oblike, priporočeno uporabo, pakiranje, število enot pakiranj za 1 mesec redne uporabe, ostale sestavine... 

Po vseh naštetih informacijah in podatkih lahko izdelke iščete s ključnimi besedami.

P3 Profesional vam poleg tega omogoča primerjavo med izbranimi izdelki oz. njihovimi lastnostmi, kar vam lahko še dodatno olajša delo.

Prve lekarne že pričenjajo z uporabo tega orodja, ki bo gotovo pripomoglo k še učinkovitejšemu strokovnemu delu.

Če želite dostop do najbolj celovitih podatkov o prehranskih dopolnilih na slovenskem trgu tudi vi, nas kontaktirajte na elektronski naslov  info@covirias.si ali po telefonu na 01 23 22 093.

 

 

 

 

29. 09. 2011, 00:00 administrator Avtor: Ad SPREMEMBE ALI SAMO OZAVEŠČANJE OBSTOJEČEGA? LEKARNAR IN PREHRANSKA DOPOLNILA

Prehranska dopolnila so živila, pa vendar jih v skrbi za zdravje pogosto poiščemo v lekarni.

Tema COVIRIAS simpozija 2011 je Kakšno dodano vrednost prehranskim dopolnilom prispeva lekarnar.

Simpozij LEKARNAR IN PREHRANSKA DOPOLNILA je potekal 29. Septembra 2011 v Ljubljani.

Letošnje COVIRIAS srečanje o prehranskih dopolnilih je odmevalo tudi v medijih.

Pomembno je obveščanje in osveščanje laične javnosti, kar je tudi eden od sklepov letošnjega simpozija. Poglejte, kaj so zapisali o našem srečanju v reviji VIVA na http://www.viva.si/Novice/7911/S-simpozija-Lekarnar-in-prehranska-dopolnila

 

 lekarnar in prehranska dopolnila

                                                                     

V poslovnem predelu Ljubljane Vam je na voljo idealno mesto za Vaš poslovni obisk ali počitnice. V hotelu Vas pričakujejo nadstandardno udobje in vse ugodnosti sodobnega prvorazrednega mestnega hotela. Očarali Vas bodo moderen design, prijetno vzdušje z mednarodnim pridihom in profesionalne storitve.

 http://www.austria-trend.at/Hotel-Ljubljana/en/

 

28. 09. 2011, 01:00 administrator KDO JE PRAVA OSEBA ZA TA ZAHTEVEN POKLIC? DOBER LEKARNAR

Res je, da je za poklic lekarnarja potrebna in pomebna ustrezna izobrazba, vendar se gotovo lahko strinjamo, da to ni edini pogoj, da bo posameznik uspešen in zadovoljen na delovnem mestu v lekarni. Nekateri so pri tem delu motivirani in jih tako delo izpolnjuje, opravljajo ga s srcem, zato so pri svojem delu tudi uspešni. Prav gotovo pa vsak od nas pozna vsaj nekoga, ki iz dela v lekarni odhaja nezadovoljen, je demotiviran in pri njem tudi ni tako uspešen.

Del posameznikove podobe o sebi so poklicna sidra, ki predstavljajo njegovo motivacijo in stališča o tem, kaj je posamezniku zares pomembno in kaj bi rad v življenju počel. Posameznik si nabira izkušnje in ugotavlja, kaj mu je zares pomembno, skozi življenje. Na površje sčasoma pridejo spretnosti, ki bi jih rad uporabljal, in vrednote, ki ga vodijo. Tisto, kar mu daje pravi zagon, je udejanjanje tega pri svojem delu.

Nekateri ljudje se odločijo za poklic zaradi vrednot, ki jih želijo uresničiti pri svojem delu. Njihove odločitve v zvezi s poklicem temeljijo na želji, da bi pomagali ljudem, srbeli za njihovo blaginjo oziroma »izboljšali svet«. To je poklicno sidro Delo z ljudmi. Posameznike s tem sidrom običajno najdemo v poklicih, ki pomagajo drugim, kot so zdravnik, lekarnar, medicinska sestra, učitelj,... Posamezniki s tem poklicnim sidrom si želijo delo, s katerim se lahko poistovetijo in v katerem lahko udejanjajo svoje vrednote, ter tako vplivajo na družbo ali organizacijo.

Izbira poklica je predvsem odgovornost vsakega posameznika, zato je zelo pomembno, da vemo, katera poklicna sidra prevladujejo v nas, za katera dela imamo interes in kaj nas zadovoljuje.

 

Osebnostne lastnosti, sposobnosti in vrednote

Delovni stil in delovno okolje

Hobiji

Kaže interes za soljudi, jim pomaga, jih uči in vodi.

Ceni pravičnost, poštenost, razumevanje, empatijo. 

Je prijazen, topel, velikodušen, dojemljiv, zaupljiv.

Rad dela v skupini, kjer se odloča soglasno. Preden se odloči, prisluhne mnenju vsakega posameznika. Vešč je v osebnih stikih, za dosego cilja je pripravljen potrpežljivo delati s soljudmi, osebne interese podredi ciljem skupine. Ker si tako prizadeva za dogovor, je to včasih ovira za učinkovitost in pravočasnost.

Izletništvo,
maraton, turna smuka, veslanje, potapljanje,
tenis, jadranje, obnavljanje pohištva, sodelovanje v skladih in mirovnih organizacijah …

 

 

Lekarnar ima veliko stika z ljudmi, z njimi komunicira, jim pomaga, mora znati prisluhniti…. in prav to pomeni poklicno sidro delo z ljudmi.

Vas zanima katera poklicna sidra prevladujejo pri vas?

Pišite nam po elektronski pošti na naslov katarina.vukicevic@res-pons.com ali nas pokličite na telefon 01 23 22 097 in dogovorili se bomo za zaupno testiranje. Poleg pisnega poročila, ki vam ga bomo izročili kot rezultat, vam po želji certficiran Profiles svetovalec lahko interpretira rezultate.

 

16. 09. 2010, 01:00 01-0020_rp Avtor: AP COVIRIAS COVIRIAS mednarodni posvet Vpliv novosti v regulativi kozmetičnih izdelkov na prakso

16. septembra 2010 v Ljubljani organiziramo mednarodni posvet o vplivu novosti v regulativi kozmetičnih izdelkov na vsakdanje delo. Program bo izveden v angleščini.

 

WHAT CAN WE EXPECT FROM NEW REGULATION ON COSMETICS IN EU?

           IMPACT ON PRODUCTION, ACCESS TO MARKET, CONSUMERS, ENVIRONMENT

  

On the September 16th we invite you to listen to international selection of speakers presenting their view on  impact of the new legislation for cosmetics on every day practice. They will cover the following topics:

- Qualifed Person, Requirments, Obligations and Competences

- Expected Impact of New Regulation on SME; Producers, Importers and Distributors

- Good Document Management Practice in Cosmetic Industry

- Added Value of New EU Cosmetics Regulation for Consumers

- How to comply with a new requirments?

- Quality Standards as a Tool

- Accessability of EU Market for Third Countries

 

More details on the program will be published in the next week.

Več na http://www.covirias.eu/education/

09. 09. 2010, 01:00 COVIRIAS delavnice s praktičnimi primeri Varijacije v praksi po novem

O9. septembra 2010 v Ljubljani organiziramo COVIRIAS delavnice s prikazom praktičnih primerov.

Več na http://www.covirias.eu/education/

23. 06. 2010, 23:59 Administrator COVIRIAS IZOBRAŽEVANJE ZA STROKOVNE SODELAVCE NA TERENU ALI LAHKO IZBOLJŠATE PREDSTAVITVE SVOJIH IZDELKOV STROKOVNI JAVNOSTI?

Kako uspešno tržiti zdravila brez recepta, prehranska dopolnila, kozmetiko, medicinske pripomočke, izdelke za zaščito ...? Dober izdelek danes ne zadostuje več za dobro prodajo. Sodobni tržni trendi in vse bolj zahtevni kupci postavljajo sleherno podjetje pred nove izzive in vse večje potrebe po učinkoviti in dobro organizirani prodaji. Učinkovito izpeljani prodajni postopki na terenu so predpogoj za doseganje dobrih prodajnih rezultatov in zadovoljne partnerje pri posredovanju izdelkov na trg končnim uporabnikom.

Trgi zdravil, kozmetike, prehrane in dopolnil, diagnostike in zaščite zahtevajo posebna znanja, veščine in posebne pristope pri posredovanju izdelkov na trg končnim uporabnikom. Vloga posrednikov je aktivnejša, zakonodaja bolj omejujoča, vendar je tudi tu sistematičnost v delu na terenu predpogoj za uspeh.

COVIRIAS izobraževalni program za strokovne sodelavce na terenu obravnava postopke obvladovanja prodajnih procesov osebne prodaje, kot so: obvladovanje naročil, koordinacija različnih, s prodajo povezanih postopkov, ki se izvajajo v drugih delih organizacije, obvladovanje dobav, pred in po-prodajnih aktivnosti ter učinkovito reševanje težavnih situacij.

 

Kdaj                         21. do 23. junij 2010, od 9.h do 17.h

                                Po želji se posvetimo samo vam in usposabljanje izvedemo po

                                dogovoru interno vpodjetju.

Kje                           RES-PONS, Parmova ulica 14 v Ljubljani

 

Komu je izobraževanje namenjeno? 

Vsem, ki že delajo ali bi radi delali kot strokovni sodelavci na terenu, vodjem strokovnih sodelavcev in direktorjem oz. podjetnikom, ki bi radi tako delo organizirali bolj sistematično.

Število udeležencev je omejeno.

Cilji

 -        Seznaniti udeležence s konceptom sistematičnih prodajnih aktivnosti strokovnih sodelavcev na terenu v končno zadovoljstvo kupcev.

-        Izboljšati profesionalno komunikacijo s sodelavci vpetimi v prodajo znotraj podjetja, kakor tudi obvladovanje odnosov s strankami.

-        Uriti obvladovanje težavnih situacij, do katerih prihaja pri vsakdanjem delu.

 

Program

 1. DAN

 MODUL 1

Aktivnosti pred prodajo

 

 

Kaj je dobro vedeti o trgu?

 

 

Kaj je dobro vedeti o izdelku in konkurenci?? 

 

 

Kaj je dobro vedeti o kupcu?

 

 

Kaj je dobro vedeto o sebi?

 

 MODUL 2

Aktivnosti v prodaji

 

MODUL 2.1

 

Katere kanale komuniciranja uporabljamo in kako?
Osnove prodaje
Katere so ključni elementi medsebojne komunikacije v prodaji?
Katere nivoje poslušanja uporabljamo in kako?
Kakšna je vloga jezika diplomacije v osebni prodaji?
Kako smo naravnani v komunikaciji?
Kako lahko sprašujemo?
Kako naj vodimo v komuniciranje?
Katerih faz v komuniciranju se je dobro zavedati?

 2. DAN 

MODUL 2.2

 

Kako je smiselno spraševati?
Kako naj vodimo komunikacijo v osebni prodaji?
Kako se znajdemo v različnih fazah koniciranja?
Kako si lahko pomagamo s tipizacijo kupcev?
Kako se lahko izognemo neuspehom v prodaji?
Prikaz uporabe opomnika v osebni prodaji.
Kako prodajamo koristi in funkcije izdelka?

 3. DAN 

MODUL 2.3

 

Katere Lastnosti moramo okrepiti, da bomo boljši prodajalci?
Kaj lahko storimo, da bomo v prodaji uspešnejši prodajalci?
Katere tehnike lahko uporabimo pri osebni prodaji?
Kako se pogajamo?
Kako se lahko motiviramo?

 

MODUL 3

Poprodajne aktivnosti

 

 

 

Velike podrobnosti podaje
Ko se s stranko načrtno srečamo naslednjič
Kako gradimo odnos s stranko?

 Način izvedbe programa 

Program je participativne narave in je oblikovan tako, da poleg predstavitev udeleženci sodelujejo in prispevajo k uresničitvi programa z izvrševanjem individualnih in skupinskih nalog in vaj, z analiziranjem primerov ter drugimi aktivnimi tehnikami.

S praktičnim delom se utrjujejo predstavljene tehnike.

Čas trajanja programa je 3 dni, vsak dan od 9.h do 17.h.

 

Koga boste poslušali?

Svoje znanje in izkušnje bo delila z vami nosilka izobraževanja Nataša Jalen, ki že od leta 1996 deluje na področju trženja in prodaje zdravil. Prve izkušnje je pridobila kot strokovna sodelavka na terenu v podjetju Medis.

Prodajni uspehi so kmalu botrovali njenemu napredovanju na mesto produktnega vodje, kjer je skrbela za trženje in prodajo skupine zdravil in medicinskih pripomočkov.

Odlično poznavanje dela strokovnega sodelavca na terenu in produktnega vodje, visoka stopnja empatije do sodelavcev in večletne delovne izkušnje na področju prodaje in trženja so jo pripeljale na mesto vodje prodaje zdravil in »coacha« strokovnih sodelavcev na terenu.

Izkušnje in znanje še vedno krepi kot zaposlena v lastnem podjetju, kjer se ukvarja z regulativo, prodajnim svetovanjem in trženjem zdravil, medicinskih pripomočkov, prehranskih dopolnil in kozmetičnih proizvodov.

  

Koristi za udeležence programa 

 Po delavnici bodo udeleženci:

-        bolj sistematično in profesionalno izvajali poslovne kontakte s poslovnimi partnerji na terenu
-        sposobni poglobljeno razumeti pomen dobre storitve za poslovne partnerje na terenu
-        uspešneje obvladovali raznovrstne s prodajo povezane poslovne procese
-        sistematično izvajali strokovne predstavitve po celotnem terenu
-        imeli zbrane podatke o opravljenem delu in lažje napovedovali rezultate svojega dela

 Vrednost programa

 Vrednost investicije v tridnevno COVIRIAS izobraževanje je 510 EUR brez DDV.

Člani kluba COVIRIAS imajo 10% popust in zanje je cena tridnevnega izobraževanja 459 EUR brez DDV.

 Izkoristite tudi vi 10%popust in se včlanite v klub COVIRIAS!

Število udeležencev na izobraževanju je omejeno, zato se prijavite še danes!

Registracija na dogodek: REGISTRACIJA

V ceno so vključeni tridnevno izobraževanje, materiali, osvežitev med odmori in kosilo.

07. 06. 2010, 00:00 Availability of Medicines in EU TOPRA Meeting in Ljubljana

TOPRA informed us on their inaugural meeting in Slovenia on 07/06/2010: Availability of Medicines in EU: Perspectives and Possible Solutions in Central Hotel, Ljubljana http://www.centralhotel.si/

TOPRA SLOVENIA INAUGURAL MEETING.pdf

04. 03. 2010, 00:00 Administrator COVIRIAS IZOBRAŽEVANJE O PREHRANSKIH DOPOLNILIH S POUDARKOM NA PROBIOTIKIH PREHRANSKA DOPOLNILA MED LEKARNO, TRGOVINO IN INTERNETOM

V četrtek, 04.03.2010, je v Hotelu Slon v Ljubljani v organizaciji COVIRIAS potekalo celodnevno izobraževanje z naslovom Prehranska dopolnila s poudarkom na probiotikih, med lekarno, trgovino in internetom.

 

Govorcem iz industrije, iz Ministrstva za zdravje in Inštituta za varovanje zdravja RS, prof. dr. Ireni Rogelj iz Biotehniške fakultete, prof. dr. Dušici Turk Mičetič, dr. med. iz UKC Maribor, gospe Marjani Peterman iz Zveze potrošnikov Slovenije in dr. Alešu Mlinariču, mag. farm. iz Mariborskih lekarn je prisluhnila strokovna javnost tako iz industrije kot tudi lekarništva in iz akademskih vrst.

 

Znanim dejstvom o zakonski ureditvi teh izdelkov, ki se nanašajo predvsem na predpisane dovoljene zdravstvene trditve, dovoljene doze in sestavine, je na dogodku dodana še potreba po znanstveni oz. strokovni oceni kliničnih študij in raziskav, na katere se pogosto sklicujejo v oglasih tovrstnih izdelkov.

 

Med številnimi probiotičnimi izdelki na trgu je le za določene seve probiotikov dokazan posamezen učinek, kar je s prikazom rezultatov meta analiz ponazorila prof. dr. Dušica Turk Mičetič, dr. med. iz Klinike za pediatrijo v Mariboru.

 

dr. Aleš Mlinarič, mag. farm. je s številnimi primeri ilustriral zavajajoče uvrščanje nekatetih izdelkov med prehranska dopolnila, saj se brez navedb indikacij proizvajalci izognejo strošku registracij in obveznosti zagotavljanja kakovosti, ne glede na to pa vsa dostopna literatura o zdravilnih rastlinah in njihovih pripravkih navaja njihove zdravilne učinke. Ker so poleg tega znanstveno dokazani številni stranski učinki nekaterih sestavin prehranskih dopolnil in celo interakcije z zdravili, se je smiselno pred jemanjem teh izdelkov posvetovati s farmacevtom.

 

Čeprav gre formalno za hrano, ne moremo samo skomigniti z rameni ob informaciji, da česen inhibira dejavnik agregacije trombocitov, da predstavlja potencialno tveganje ob sočasnem jemanju acetilsalicilne kisline, NSAR, varfarina. Bi lahko zamahnili z roko in rekli, da je odveč opozorilo, da je z vnešeno količino potrebno biti previden pred operacijami? Ali bi mogoče upoštevali informacijo, da je  zmanjšana biološka uporabnost sakvinavira (za 50 %)?

 

Na Lekarniški zbornici se očitno zavedajo odgovornosti lekarn kot dela primarnega zdravstva, saj je po besedah dr. Aleša Mlinariča, mag. farm. Upravni odbor Lekarniške zbornice Slovenije na svoji 12. seji dne 20.1.2010 sprejel sklep, da se v okviru Lekarniške zbornice Slovenije ustanovi novo komisijo za področje prehranskih dopolnil.

 

Strokovno odgovorni lekarniški zavodi postajajo bolj selektivni in npr. v Mariborskih lekarnah napovedujejo predložitev določenih dokazil o kakovosti, varnosti in učinkovitosti prehranskih dopolnil kot pogoj za uvrstitev tovrstnih izdelkov na svoje police.

22. 10. 2009, 00:00 Zrinka Banić Tomišić, Ph. D. Regional regulatory gathering and first international seminar on eCTD submissions in practice, Ljubljana, Slovenia, October 22, 2009 Are you prepared for the eCTD?

For a few years now the submission of pharmaceutical regulatory dossier to the regulatory authorities in EU and other countries globally (e.g. USA) in an electronic form has been a possibility a great number of companies have started using. The day when the electronic submission in the eCTD format becomes the standard and only acceptable way of submission is not a faraway future any more. On the contrary, it is very close. Quite a lot of countries no longer accept paper submissions and some already require, or will start to do so very soon, exclusively eCTD or NeES. In many countries eCTD is already a strongly recommended format of submission. That is why each professional working in the field of regulatory affairs should, if one hasn't already done so, make oneself familiar with the latest requests and procedures regarding eCTD or, at least, NeES. 

To provide a one-stop-shop experience on the state of the art of the electronic regulatory dossier submission process (eCTD, NeES), COVIRIAS, the Club for Pharmaceutical Regulatory Affairs Professionals, organised a one-day international seminar „eCTD Submissions in Practice“. The seminar was held in the Grand Hotel Union (http://www.gh-union.si/), Ljubljana, Slovenia on October 22, 2009 under the auspices of the Slovenian Pharmaceutical Society (http://www.sfd.si/) and its Regulatory Section in particular. The introductory speech on behalf of COVIRIAS was given by Mrs. Martina Puc, M. Pharm., Spec., M. Sc., MBA.

The seminar gathered an audience of more than fifty regulatory professionals from nine countries – experts from the pharma industry and their respective regional representative offices, experts from the regional agencies and others interested in the field. During the day, step by step, six invited lecturers, knowledgeable experts in their particular regulatory sub-fields, shared their eCTD experiences with the audience. All perspectives of the electronic submissions were covered – from the hands-on experiences with commercial eCTD solution providers (Lorenz GMBH, Germany, http://www.lorenz.cc/) and opinions of the eCTD consultants, through the experiences of the international pharma industry experts in charge of compiling a dossier (Gebro Pharma, Austria, http://www.gebro.com/en/; Billev Pharma ApS, Denmark, http://www.billevpharma.dk/) to the experiences from the Austrian (AGES, http://www.ages.at/) and German (BfArM, http://www.bfarm.de/cln_012/DE/Home/startseite__node.html__nnn=true) Agencies.

By the end of the day the participants learned and extended their knowledge on the progress made and practices developed in the field of electronic submission, on the current status, latest news and plans for the future of the “eCTD project”, on how particular companies implemented eCTD in their regulatory strategies and on problems regarding eCTD encountered by both sides – the pharma industry and the agencies. The topics discussed during the seminar were: how to manage first eCTD compilation (even manually), how to select an eCTD vendor, how eCTD implementation changes “regulatory lives”, how to manage multiple products, forms, strengths, manufacturing sites, brands, etc. in eCTD, how to deal with variations and renewals in eCTD, how to manage electronic archives, what are eCTD’s needs from the hardware point of view and many others. Lorenz GMBH, Germany provided a hands-on experience on how to check the validity of e-submission with its DocuBridge Validator, the official eCTD validation tool of the Slovenian Regulatory Agency (http://www.jazmp.si/files/humana/eCTD/Dopis_splet_eCTD_20090907.pdf). The data about the work of the TIGes group (Telematics Implemetation Group for Electronic Submission and ICH Implementation of the EU Commission, http://esubmission.emea.europa.eu/tiges/index.htm) and about the eCTD implementation status in EU were also presented.

The seminar enabled the audience to learn from the experiences of the others and to avoid the mistakes others have made. As a first regional seminar in the regulatory area, it also provided the participants with the opportunity to make valuable regulatory contacts with experts working in different institutions in the region and initiated a network formation that will enable knowledge sharing in this competitive professional arena.

Although in the year 2010 at least three submission formats will still exist – paper, NeES and eCTD, the days of paper only submissions are, hopefully, behind us. We should now change our electronic submission to the highly structured eCTD submission. The change will, as all changes do, require additional effort from all of us. It will not go without problems. But, as all the speakers agreed, once implemented, eCTD changes regulatory processes for the better, it is cost-effective and it reduces time to market – one of the main goals in the pharma business. As today we cannot imagine our lives without CTD, in a few years time, or even sooner, we will not be able to imagine how we managed our submissions without eCTD and electronic archives.

The data for the years 2006-2009 presented by various speakers show the number of electronic submissions to be growing rapidly. Do not miss the train!

Term explanations

e-submission (electronic submission)

eCTD (Electronic Common Technical Document)

NeES or NEES (Non-eCTD Electronic Submission)